zondag 24 juli 2011

De Quilthoeve

Om maar bij het begin te beginnen; Door mijn dip in de CW-BOM kreeg ik ontzettend veel zin om aan iets anders te beginnen. Wat meer in zomerse kleuren. Vorig jaar kocht ik bij Dorry het patroon van de Celine en doordat Inge daarmee aan de gang is gegaan, begon het enorm te kriebelen. Maar toen begon het twijfelen over de kleuren. Ik ben wel van een voorgekauwd patroon maar qua kleur wil ik er dan mijn eigen invulling aan geven. Eerst vriendin Janny gevraagd een foto te maken van een quilt van haar die ik zo mooi vind. Misschien toch iets teveel pastel in mijn kamer (hoewel ik de kamer wel een lichtere uitstraling wil geven langzamerhand). Vrijdag mijn twijfels met de beide dames besproken toen een van beiden op het idee kwam om een stukje stof mee te nemen van mijn stoel en op die kleuren verder te borduren. IMG_7455Door het rood in de stoel zou het geheel toch wat sprekender worden. Goed idee! Ik was er uit.

Dus gisteren naar Naaldwijk getogen naar De Quilthoeve. Wat een gave winkel! We kwamen aanrijden en dan alleen de locatie al. Via een bruggetje kom je bij een boerderij met een bijgebouw waar de winkel in gevestigd is. IMG_7450  En toen wilde ik nog maar 1 ding; NAAR BINNEN! Doordat mijn bezoek al via mijn blog bekend was, vroeg Wendy meteen: “Berna?” Ja dus. We maakten even kennis, ook met Ingrid en toen ging mijn DH naar het centrum om een krantje te scoren want ja, als ik in een snoepwinkel verzeild raak, dan weet hij het wel. IMG_7454Bij terugkomst heeft hij lekker zitten lezen met een kopje thee erbij, af en toe gestoord door mij als ik weer iets leuks wilde laten zien. Een paar plaatjes van de winkel:  IMG_7451

IMG_7452En dit is de lesruimte waar de beide dames lekker zaten te prullen toen we binnen kwamen.  IMG_7453

En dan natuurlijk de buit. Ik moet zeggen dat ik me enorm moest inhouden maar voor mijn doen ben ik aardig “los gegaan”. IMG_7456

Het merendeel van de stofjes is voor de Celine, behalve het bovenste stofje in de linker stapel. Die vond ik zo mooi dat ie meeging voor de heb. En zien jullie dat superkleine borduurringetje? Lief he? Die kan ik goed gebruiken bij de kleine borduurtjes van de Celine. Ik noem haar nog Celine maar ik denk dat ze herdoopt wordt met een andere naam. Welke? Nog geen idee.

IMG_7457  En dit is nog een foto met de stofjes (rechts) die uit mijn eigen voorraad komen om erbij te gebruiken. Over het blauwe lapje twijfel ik nog maar in de stoel zit ook een heel klein beetje blauw. En in mijn rozenquilt zit hier en daar een stukje blauw wat eigenlijk nergens op sloeg maar wat de quilt enorm ophaalt.

Nu een ontbijtje en een bakje koffie en dan mogen jullie raden wat ik vandaag ga doen met dit weer.

Fijne Quiltzondag!

30 opmerkingen:

  1. Hoi Berna, nou dat ziet er leuk uit hoor. Ik wil ook naar binnen!! Eerst maar op vakantie en dan maar eens een zaterdag plannen om ook die kant uit te gaan. Dat blauw zou ik er zeker in doen! Fijne quilt zondag, ik zit net zo. Verwarming aan, DJ blokje gespeld, kopje koffie. HEERLIJK!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er een prachtige winkel uit.En wat heb je goed gescoord.Veel plezier ermee.
    groetjes en een fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In zo'n mooie winkel kan je niet met lege handen buiten gaan, daar kan je je hartje ophalen met snuisteren.
    Prima koopjes gedaan!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hadden we elkaar gisteren zo maar in de snoepkraam tegen kunnen komen.
    Mooie stofjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohhhh en aaahhhhhh....... ik wil ook!!! Wat een geweldige winkel. Dit is nou eens echt een snoepwinkel voor quilters. En wat heb je prachtige stoffen gekocht, helemaal jammie, jammie en super perfect voor je Céline of Truusje (ook een leuke naam, hihi...)Beppie, ik zou bijna weer in de trein stappen om te komen aaien, maar ja, ik heb geen tijd want ik moet/wil verder met mijn Céline. Het borduren gaat stukken beter dankzij jullie tips. Dat borduurringetje wil ik ook, wat een schatje. Even kijken of ze die in de webwinkel hebben.... ik ben echt erg, hebben, hebben, hebben......
    Nou meissie, geniet maar van al die mooie dingen en quilt ze! Hier valt de regen op het moment met bakken uit de lucht. Ik ga ook lekker verder.

    Fijne dag en een
    dikke knuffel van Truusje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Berna,
    Dipjes, ik ken dat gevoel maar al te goed. Doen wat je graag doet. Als je naar zo'n prachtwinkel gaat, dan moet je wel mooie lapjes scoren. Ben stilletjesaan weer begonnen met blogbezoekjes: alles met mate maar het enthousiasme voor het quilten komt stilletjesaan terug.
    Het blauw zeker gebruiken: het is een accentje dat je quilt meer zal doen stralen. Als ik je nu zou zeggen dat ik al je stofjes zo zou willen overnemen???? Noppes zeker????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. da's lekker nagenieten met zo'n mooie stofjes! super gewoon! ik wil ook wel eens naar die winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Berna,

    Wat een ontzettend leuk blogje heb je over de winkel geschreven. Het was echt ontzettend leuk om je nu ook "live" te ontmoeten. Ik heb er van genoten om samen met je stofjes uit te zoeken voor je nieuwe project.

    Lieve groet,
    Wendt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een kei gave winkel.Je stoffen zijn geweldig een pracht aanwinst voor je Cèline. Fijne zondag. Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige, mooie en lieve stofjes. Licht en liefs in huis met deze 'Celine'. veel plezier vandaag.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoepwinkel !!! Mooie Co. sten heb je...ik vind je stoel ook fantastisch ! Kooiden quilt met het rood van de bloemen...ik twijfel er niet aan dat dat goed gaat komen !

    Trouwens de markt in delft is elke donderdag en zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh dat lijkt mij een heerlijke 'snoep'winkel.
    De stofjes die je uitgezocht hebt, zou ik ook maarzo kunnen kiezen. Prachtig.
    Leuke stoel trouwens.....

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo Beppie, was druk bezig met frutten, en ineens dacht ik: oei.....Beppie ging naar de Quilthoeve, er is vast een verslag!! En ja, hoor, daar stond het!!
    Wat een superleuke winkel: toch maar eens die kant uit....over een tijdje!! Dus je gaat toch maar de rose-tinten op, geen groen! Mooie lapjes, meis, en dat borduurringetje, echt een moppie!!! Met welke kleur ga je nu je borduurtjes doen????
    Je zult vandaag ongetwijfeld opschieten, wat een piete-weer!!! Ik zit hier ook lekker met een mooi muziekje te frutten: weer een geheim projectje.....je weet wel......;)
    Geniet maar van je zondag, liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En Berna....? We hadden nog genoeg voor je overgelaten hè? We hebben ook ontzettend genoten in de winkel gisterochtend en hoewel ik niets heb gekocht (goed hè?) heb ik wel weer zoveel leuke ideetjes opgedaan en me vergaapt aan de geweldige sfeervolle inrichting vol hebbedingetjes! Mooie stofjes heb je uitgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie winkel lijkt me dat en wat heb je prachtige stoffen voor je Celine gekocht geweldig die zullen zeker mooi staan bij jouw. De rest van je aankopen is ook al zo mooi. Nu lekker nagenieten het is er weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige stofjes en kantjes heb je gekocht voor je Celine, ik moet ook maar eens die kant uit deze winkel ziet er erg leuk uit.
    Veel plezier met je nieuwe project, altijd leuk aan een nieuwe quilt te beginnen.
    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Benieuwd wat je allemaal al gedaan hebt Berna, het is een mooie combinatie die je hebt gekocht.

    groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je mooie stoffen uitgezocht... en kantjes bandjes enz.! Wat zal het een mooie Céline worden, ik ben ook benieuwd naar de kleur van de borduurtjes. Leke stoel heb je ook, echt zonnig, en dat hebben we nu wel nodig. Veel aai-en patchplezier!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelf ben ik wat minder van de stofjes hihi maar ik snap wel dat jij je daar in het paradijs waande!! Je kunt weer aan de slag :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Berna,

    Ik ken dat maar al te goed, als mijn moeder en ik in een quiltwinkel geraken dan zie je precies 2 kinderen in een speelgoedzaak ! wooohh en waaahh !
    Mooie stofjes heb je en die boek "Born to Quilt" heb ik ook en er is al een tweede van "Mystery Quilt" die zijn zaaaalig! Ik ben er zelf al geweest, ze woont in de Bourgogne/Frankrijk. Kijk maar op mijn blog er is een link naar haar blog/website. Wooow ik brabbel weer door!

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige winkel van de meiden, ze mogen er trots op zijn.
    Je hebt er ook mooie stoffen kunnen vinden voor je nieuwe project.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig, wat een gave lapjes heb je uitgezocht voor jouw Céline! Ik vind de kleuren prachtig en ook dat blauwe, dat zal de quilt helemaal een aparte look geven! Nu ik denk dus dat je druk bezig bent met of snijden of borduren! Welke kleur ga je gebruiken voor de borduurtjes, misschien dat warme steenrood? Ben benieuwd, veel plezier bij het maken en succes ermee! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk verslag van een gezellig bezoek. Ik ken de Quilthoeve alleen van een beurs, maar dat zag er al erg sfeervol uit. Als ik eens in de buurt ben, wil ik zeker eens gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Berna
    Dat is likkebaarden zo'n winkel en wat een mooie stofjes.
    Die kleurtjes heerlijk.
    Kan me voorstellen da je er met veel plezier aan begint en het geen probleem is dat de regen met bakken uit de lucht komt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja vreslijk LEUKE winkel, je bent er goed geslaagd voor je Celine! Hopelijk heb je gisteren een paar boduurtjes kunnen maken. Groetjes, Else

    Die morgen Catootje over de vloer krijgt, GEZELLIE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kijk, dat mag een buit heten!! En wat de naam van de quilt ook worden mag: prachtig wordt tie!!!! Mooie dag verder, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Ber, ooooo wat een mooie stofjes heb je weer gescoord. En wt leuk om een blik in die winkel te krijgen > wat een aanwinst. Maar waar ik nog steeds helemaal verliefd op ben, dat is die stoel van jou. Prachtig. En dat blauw, ja dat zou ik er ook zeker in gebruiken. Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Berna, Ik heb je gevonden! Nou jij hebt ook goed je best gedaan bij De Quilthoeve. Wat een geweldige winkel he.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hi Berna, I love the fabrics you have chosen, they are so beautiful and will look great in your quilt. What a fabulous shop.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie stofjes!
    Mooie winkel ook, toch jammer dat ik helemaal in Groningen woon ;-(

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen